OYAK ÇİMENTO GRUBU

Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Celal Çağlar, Lafarge Marmara Grubu`nu 130.3 milyon Euro bedelle Oyak Çimento Grubu`nun bünyesine kattıklarını açıkladı. Bu satın alma ile Oyak Çimento Grubu`nun, Lafarge Marmara Grubu`na ait, Aslan Çimento`nun yüzde 97.3`üne, Birtaş A.Ş.`nin yüzde 100`üne, Marmara Madencilik`in yüzde 100`üne, Aslan Beton`un yüzde 24.4`üne, (geri kalan yüzde 75.76 hisse Asan Çimento`ya ait), Assan A.Ş`nin yüzde 100`üne ve Aslan Çimento Vakfı`na sahip olduğunu açıklayan Çağlar, “Ödenen toplam hisse bedeli 130.3 milyon Euro. 30 Aralık sabahı, bedeli nakit ödemek kayı ile satın alma gerçekleşti” dedi.
Oyak Çimento Grubu`nun bünyesine, Lafarge Marmara Grubu`nun katılmasına yönelik düzenlenen bilgilendirme toplantısında konuşan Çağlar, satın alınan Lafarge Marmara Grubu içindeki Aslan Çimento`nun önemine değinerek, “Krizler aynı zamanda fırsattır. Türkiye`nin ilk çimento fabrikası Aslan Çimento`yu, çimentoda dünya devi Lafarge Grubu`dan satın alarak grubumuza kattığımız için mutluyum” dedi.

-ASLAN ÇİMENTO TÜRKİYE`NİN PIRLANTA-

Satın alma kararında Aslan Çimento`nun limana yakın olması, geniş araziye sahip olması ve Marmara pazarına yakınlığının etkili olduğunu vurgulayan Çağlar,
“Türkiye`de 40 – 41 entegre çimento fabrikası var. Türkiye`nin pırlantası Aslan Çimento`dur. İlk çimento fabrikası olan Aslan Çimento, 1.5 milyon metrekare arazi üzerine kurulu olarak, 153 metre boyunda limana ve günlük 10 bin ton yükleme ve boşaltma kapasitesine sahip. Bu Oyak Grubu için de çok önemli. Oyak olarak aynı zamanda bir liman satın aldık” dedi. Türkiye`de üretilen çimentonun yüzde 30`unun Marmara Bölgesi`nde tüketildiğini söyleyen Çağlar, “Marmara Bölgesi`nde artık çok daha faal olacağız” dedi. Aslan Çimento`nun 1.2 milyon ton klinker, 3.4 milyon ton çimento, 2.7 milyon metreküp beton kapasitesine sahip olduğunu söyleyen Çağlar, “Satın alma ile Oyak`ın payı klinker`de yüzde 16, çimento`da yüzde 24 artmıştır” dedi.
Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) tarafından açıklanan sektör verilerine göre, satın alma öncesi Oyak Çimento Grubu`nun, Adana Çimento, Mardin Çimento, Bolu Çimento ve Ünye Çimento şirketlerinin yıllık 7.3 milyon ton klinker kapasitesi ile Türkiye klinker kapasitesinin yüzde 12.9`unu temsil ettiğini söyleyen Çağlar, aynı zamanda Adana Çimento, Mardin Çimento, Bolu Çimento ve Ünye Çimento tesislerinin yıllık 14.1 milyon ton çimento kapasitesi ile Türkiye çimento üretim kapasitesinin yüzde 15`inin temsil ettiğini kaydetti.
Oyak Çimento Grubu`nun 5 şirketinin toplam klinker kapasitesinin 8.5 milyon ton ile Türkiye klinker kapasitesinin yüzde 15`ini, toplam çimento üretim kapasitesinin 17.5 milyon ile Türkiye çimento üretim kapasitesinin yüzde 18.6`sını temsil eder hale geldiğine dikkat çeken Çağlar, 2009 Ekim sonu yurtiçi satışlara göre, pazar paylarının yüzde 18.4`e yükseldiğini, pazar paylarının yüzde 25 arttığını kaydetti. Çağlar, “Grubumuza yeni katılan Aslan Çimento`nun yüksek öğütme kapasitesi ve limanı, grup şirketlerimiz için önemli bir avantaj sağlayacaktır. Bolu, Ünye ve Adana Tesislerimizle sinerjinin artırılmasına katkıda bulunacaktır” dedi.

-2009`DA KARLILIK NET KARLILIK YÜZDE 39 OLDU-

Oyak Çimento Grubu`nun 2009 yılında iyi sonuçlar elde ettiğine dikkat çeken Çağlar, “İMKB tarafından açıklanan 2009 yılı 9 aylık sonuçlarına göre Oyak Çimento Grubu şirketlerinden Adana Çimento, Mardin Çimento ve Ünye Çimento yüzde 39`a varan net karlılık oranları elde etti. Bolu Çimento, olumsuz pazar koşullarına rağmen yine de bölgesinde en karlı çimento şirketi olmuştur. Sermaye karlılığı oranlarına bakıldığında Oyak Çimento Grubu şirketlerinin ilk sıralarda yer aldığını görüyoruz” dedi.
2009 yılında iç satışların yüzde 2.6, dış satışların yüzde 12.1 oranında düştüğünü bildiren Çağlar, toplam klinker ve çimentoda 2009 yılını yüzde 5.4`lük düşüşle kapattıklarını söyledi. Adana, Mardin, Bolu, Ünye Çimento`da toplam 7.3 milyon ton klinker kapasitesinin yüzde 84`ünü kullandıklarını dile getiren Çağlar, “Yurtdışı satışlarımızın yüzde 81`ini karlı ve yakın Ortadoğu pazarları ile Rusya ve Romanya`ya yaptık. Toplam 170 milyon dolarlık ihracata imza attık” dedi.

-825 MİLYON SATIŞ HASILATINA ULAŞTIK-

Oyak Çimento şirketleri olarak 825 milyon TL satış hasılatına ulaştıklarını açıklayan Çağlar, “2010`da Aslan Çimento`nun katılımıyla sadece çimento satışından 1 milyar TL`nin üzerinde ciroya ulaşmayı hedefliyoruz” dedi. 2009 yılında Türkiye`de çimento sektörünün 38 milyon ton mertebelerine gerileyerek, yüzde 5 küçüleceğini, cirolarında yüzde 9 azalma olacağını tahmin ettiklerini hatırlatan Çağlar, “Sonuçlarımızı değerlendirdiğimizde, zor bir yılı en iyi öngörülerle bitirdiğimizi, küresel krizin ağırlaşan koşullarına rağmen neticelerimizden memnun olduğumuzu belirterek istiyorum” diye konuştu.

-2010 İKİNCİ YARIDA BASTIRILAN TALEP HAREKETE GEÇER-

TÇMB verilerine bakıldığında, son üç yılın iç satışlarında ciddi düşüşler olduğunu, dış satışlarda artışların yaşandığını gördüklerini dile getiren Celal Çağlar, 2010 yılında iç satışların yüzde 8 mertebesinde artarak, 41 milyon ton seviyesine ulaşacağını öngördüklerini kaydetti. Çağlar, “2010 yılının ikinci yarısında inşaat sektöründe bastırılmış talebin açığa çıkacağını, altyapı yatırımlarının süreceğini ve ihracatın 2009 yılı seviyelerinde gerçekleşeceğini öngörüyoruz” tahmininde bulundu. Çağlar, 2010 yılında kapasite kullanım oranı hedeflerinin yüzde 90 seviyelerini yakalamak üzere belirlediklerini açıkladı.
2010 yılında 5 fabrika için ciddi bir yatırım kalemi olmayacağını da vurgulayan Çağlar, “Bünyemize kattığımız Aslan Çimento fabrikasının yatırıma ihtiyacı bulunmuyor. Koruyucu bakıma yönelik 2010 yılında 5 şirketimizde toplam 50 milyon TL değerinde yatırım harcaması öngörüyoruz” dedi.
Toplantı sonunda gazetecilerin sorularını yanıtlayan Celal Çağlar, Aslan Çimento fabrikasını, ihracat yapmak üzere satın almadıklarını belirterek, “Arzın fazla, talebin düşük olduğu zamanlarda limana yakın yerler avantaj oluşturuyor. Aslan Çimento bu bakımdan biçilmiş kaftan. Burayı her ülkeye ihracat yapacağız diye almak. Ancak gerektiği zaman çok kolay ihracat yapılabilecek bir şirket” dedi.

-2010`DA KARLILIKTA YÜZDE 40`I GEÇERİZ-

2010 yılında kar beklentisine ilişkin bir başka soruya Celal Çağlar, “Karlılıkta yüzde 40`ı geçeriz diye düşünüyorum” dedi. Satışın alma sürecinin nasıl başladığına ilişkin bilgi veren Çağlar, “Bize, Katılım Bankası aracılığı ile Marmara Grubu, Van Çimento ve Batıçim`in hisseleri birlikte geldi. Biz Marmara Grubu ile ilgilendiğimiz söyledik ve aldık. Van ve Batıçim hisseleri ile hiç ilgilenmedik” dedi. Grubun, yeni bir satın alma ile ilgilenip, ilgilenmediğinin sorulması üzerine Çağlar, “Şu sıralar incelemeye değer teklif yok; ancak satın almalar ve satmalar devam edecek. Ticaret olduğu sürece bu böyledir” dedi. 

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s