TÜRKEL FUARCILIK

Moris Bey, Eurasia Rail Fuarı, çok kısa bir süre için de önemli bir fuar haline geldi. Bu basarinin nedenini öğrenebilir miyiz?

1938 senesinden 2003 senesine kadar ülkemizde yapılan demiryolu yatırımı yok denecek kadar azdı. Ancak, 2003 senesini bir milat olarak kabul edersek; hükümetin demiryollarında yaptığı ve yapacağı yatırımlar dünyanın gözünü Türkiye’ye çevirdi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Binali Yıldırım’ın da belirttiği üzere, 2023 senesine kadar Türkiye’de 40 milyar Euro’ya yakın demiryolu ve altyapı yatırımının yapılacağı deklarasyonu dünyanın önde gelen demiryolu firmalarının Türkiye’de konuşlanmasına ve yatırım yapmalarına sebep oldu. Ortada bulunan pastanın büyüklüğü sebebiyle mevzu bahis firmalar kendi paylarına düşecek dilimi almak için Türkiye’de konusunda tek olan bu fuarı bir araç olarak gördüler. Bu sebepten dolayı Eurasia Rail kendi sektöründe 3 sene gibi kısa bir sürede dünyanın 3’üncü büyük fuarı haline geldi. Hem katılımcı açısından hem de ziyaretçi açısından beklenileni sağladığı için fuar başarıya ulaştı. Türkel Fuarcılık Yönetiminin ve Eurasia Rail ekibinin göstermiş olduğu özverili çalışmada göz ardı edilemez. 

Eurasia Rail Fuarı ne zamandan beri yapılmaktadır?

Eurasia Rail ilk olarak 02-05 Mart 2011 senesinde Ankara Altın Park Fuar merkezinde gerçekleştirildi. Fuarın 2’nci versiyonu 08-10 Mart 2012’de İstanbul Fuar Merkezinde gerçekleşti. 3’üncü Eurasia Rail fuarını ise 07-09 Mart 2013 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezinde gerçekleştireceğiz. 

Bu seneki fuardan beklentileriniz neler? En önemli konular hangileri?

Geçen sene gerçekleşen fuara nazaran bu seneki fuar 40 büyüme göstermiş olup 3 holde brüt 17.000 m2’- de ziyaretçilere ve katılımcılara kapılarını açacak. Bilindiği üzere, Eurasia Rail halka açık bir fuar değil. Fuarı sadece profesyonel ziyaretçiler, alım heyetleri ve devlet kuruluşları ziyaret ediyor. Bağımsız inceleme şirketi olan Deloitte firmasının yapmış olduğu inceleme neticesinde geçen sene 17.000’e yakın ziyaretçisi olan fuarı bu sene 25.000’den fazla profesyonelin ve alım heyetlerinin ziyaret edeceğini umuyoruz. Fuarda bu sene, hızlı tren teknolojilerinin, demiryolu ve hafif raylı sistemler altyapı teknoloji ve hizmetlerinin, şehir içi metro ve tramvay sistemlerinin ve son olarakta çıkacak olan demiryolu kanuna bağlı olarak demiryolunda yük taşımacılığı ile ilgili konuların ana başlıklar olacağını görüyoruz.

Eurasia Rail 2013 fuarına iştirak edecek katılımcı ülkeler hangileridir?

Fuara Almanya, Rusya, Çek Cumhuriyeti, Çin Halk Cumhuriyet, Fransa, İngiltere, Polonya ve Avusturya’dan milli katılımlar düzenlenecek olup, katılımcı ülkeler bugün itibariyle şöyledir: ABD, BAE, Danimarka, Hindistan, İsviçre, İtalya, İspanya, İsviçre, Japonya, Litvanya, Ukrayna, Romanya ve Türkiye’dir. 

Eurasia Rail̀̀̀̀̀̀̀̀in hedefleri nelerdir?

Euraisa Rail şu an için Ortadoğu, Balkanlar ve Türki Cumhuriyetler arasında Demiryolu konusunda yapılan fuarların en büyüğü olmakla beraber dünyanın en büyük 3’üncü Demiryolu Fuarı konumundadır. Fuarı önümüzdeki senelerde daha yukarıya taşıyıp bu günkü halinden daha iyi bir konuma taşımak amacımız. 3’- üncüsü 250’ye yakın yerli ve yabancı firmanın katılımı ile brüt 17.000 m2’de gerçekleşecek olan fuarı önümüzdeki versiyonda en az 400 firma iştiraki ile 30.000 m2 ebada getirmek ve dünyanın en büyük 2’nci fuarı yapmak arzusu içerisindeyiz.

Fuar, hangi aralıklarla yapılmaktadır?

Ülkemizde demiryolu sektörüne oldukça dinamik ve ciddi yatırımlar yapılmaktadır. Buna paralel olarak, coğrafyamızda birbirine entegre uluslararası demiryolu ağları yaygınlaşmaktadır. Zaten fuarımızın ulaştığı ziyaretçi ve katılımcı profilinin uluslararası dağılımı da bunu teyit etmektedir. Bu doğrultuda da, fuarımızı yılda bir defa olmak üzere gerçekleştirmekteyiz.

Eurasia Rail Fuarı, Almanya, Avusturya ve İsviçre’den katılan şirketlere sizin açınızdan hangi olanaklar sunuyor?

Eurasia Rail 2012 senesinin Ağustos ayı itibarı ile “UFI Approved Event” (Uluslararası Fuarcılar Birliği tarafından onaylanmış fuar) olarak sektördeki yerini almıştır. Buna ek olarak fuarın uluslararası platformda yakalamış olduğu başarıdan dolayı Eylül 2012 itibarı ile Almanya’dan katılım gösterecek olan Alman firmalara Alman devleti tam destek sağlayacağını açıklamıştır. Bu açıklamadan sonra Alman şirketlerinin fuara ilgisi bir kat daha artmış olup başvuruda bulunmuş olan bir çok firmayı kısıtlı yerden sebep ret etmek durumda kaldık. Avusturya ve İsviçre’den katılan bir çok firmanın Almanya ofislerinin bulunması sebebiyle bu ülkelerden başvuruda bulunan bir çok firma devlet desteğinden yararlanmıştır. Fuarın 2013 versiyonunda bu üç ülkeden 60’tan fazla firma katılım gösterecektir.

Fuar ne tür imkanlar sunmaktadır? 

Her şeyden önce Eurasia Rail halka kapalı olarak gerçekleştirilen bir fuardır. Fuarı ancak profesyoneller ziyaret edebilir. Fuar Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Demiryolu Lojistiği konusunda dünyada uygulanan yenilikleri ve hizmetleri sektöre sunmakla beraber, fuarla eş zamanlı olarak yapılan konferans ve seminerler sektörde yer alan firmalara gelecek için ne tür bir duruş sergilemeleri konusunda aydınlatıcı ışık olmaktadır. Fuar özel sektör ve Devlet Kuruluşları arasında önemli bir köprü olmaya devam ediyor. Fuara katılan özel sektör ve kamu alıcı heyetleri fuarın ticari olarak ne kadar önemli bir platform olduğunu da kanıtlamaktadır.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s